YÖNETİM DANIŞMANLIĞI NEDİR?

Firma organizasyonunda, yönetim sorumluluğu bulunmayan, danışmanlık beceri ve niteliklerine sahip örgüt dışı kişiler tarafından karmaşık sistem anlayışına dayanan, işletme problemlerinin belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve gerektiğinde uygulama desteğini içeren kişisel beceri ve yeteneklere dayanan hizmetlerdir.

YÖNETİM DANIŞMANI NASIL OLMALI

• Yönetim fonksiyonlarının birinde veya birkaçında uzman bilgiye sahip olan,
• Analitik düşünme yeteneği güçlü,
• Tarafsız bir bakış açısına sahip,
• Kriz yönetiminde hızlı karar verebilen,
• Çözüm odaklı,
• Organizasyon yeteneği güçlü,
• İletişim, motivasyon, yönetme becerilerine sahip,
• İnsan ilişkileri kuvvetli,
• Yönetim danışmanlığı yapacağı şirketin kültürünü anlayan ve değişime karşı nasıl bir direnç göstereceğini kestirebilen,
• Sonuçları ve nedenlerini doğru değerlendiren, doğru çözüm önerileri sunan ve doğru karar veren,
• İkna yeteneği gelişmiş, yaptığı değerlendirmeleri ve çözümleri kabul ettirebilen,
• Yaratıcı ve özgüven sahibi kişidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir